Ontdekken, doen en ervaren

Jenaplanschool Pierson in Hengelo Gld. leert kinderen vaardigheden die nodig zijn voor werken en leven in de 21e eeuw. In deze tijd wordt van kinderen verwacht dat ze mondig, innovatief, zelfstandig en initiatiefrijk zijn.

Zij leren beter door te ontdekken, door te doen en door te ervaren. Kinderen zetten hierdoor op hun eigen manier al hun vaardigheden en competenties in. Ons onderwijs is gebaseerd op universele waarden en normen en wordt vormgegeven aan de hand van zogenoemde ‘Jenaplanessenties’.

Ontdek ons onderwijs

De leerlingen van Jenaplanschool Pierson leren in een stamgroep. Daarin zitten kinderen van meerdere leerjaren bij elkaar. De verschillen tussen de kinderen zijn het uitgangspunt. De kinderen zijn jongste, middelste of oudste in de stamgroep en wordt er gewerkt aan een veilige basis om te oefenen in het samenwerken/ samenleven.

Binnen de stamgroepen zijn er mogelijkheden om te werken op eigen tempo en niveau. We zijn erop gericht het beste uit de kinderen naar voren te halen, hun kwaliteiten te ontwikkelen. De kerndoelen voor het basisonderwijs zijn verwerkt in ons aanbod, de thema’s van wereldoriëntatie zijn leidend bij de uitwerking.

• Ons onderwijs in de praktijk
    Ons onderwijs in de praktijk Hoe ziet een schooldag op Jenaplanschool Pierson eruit? En hoe zijn de stamgroepen ingedeeld? U ontdekt het hier.
  • Direct regelen
    Direct regelen Persoonlijk kennismaken met Jenaplanschool Pierson? Onze schoolgids bestellen? Of uw kind direct aanmelden? Regel 't direct!